Klein Curaçao betekent veel zonnebrand factor 50 of hoger meenemen, reistabletjes innemen als je zeeziek bent en vooral héél vroeg opstaan. In de vroege, vroege ochtend word je namelijk al verwacht bij de opstapplek. Veel mensen komen met een busje vanuit hun vakantie verblijfplek, maar aangezien wij op het eiland wonen zijn wij met eigen vervoer gegaan.

Miss Ann Boat Trips

Bij de opstapplek van Miss Ann Boat Trips aangekomen werden we vriendelijk ontvangen. We kregen een beker mee die je gedurende de dag kan gebruiken. En toen mochten we geduldig wachten tot iedereen aanwezig was. In het water zag je al een boot liggen van Miss Ann, met allerlei kleuren en teksten. Uiteindelijk bleek echter dat we met een grotere boot gingen die bovendien veel luxer en mooier was. Na plaatsgenomen te hebben op een plekje met mooi uitzicht en wat te snacken en drinken te hebben gekregen, kon mijn dag al niet meer stuk. Lekker uitwaaien op weg naar Klein Curaçao.

Klein Curacao Miss Ann BoattripsAankomst paradijs Klein Curaçao

Ik ben al eens eerder, 5 jaar geleden, naar Klein Curaçao geweest. Toen werd ik echter onwijs ziek, ondanks reistabletjes die ik had ingenomen. Gelukkig kwam ik nu, zonder misselijk te zijn geworden, veilig aan op het prachtige eiland Klein Curaçao. Je waant je toch wel in een film, zo mooi is het ‘decor’ bij aankomst. Een onwijs mooie (licht) blauwe zee en witte stranden. Echt nog wel een overtreffende trap ten opzichte van de toch al zo mooie stranden op Curaçao.

Na met een kleiner bootje aan land te zijn gebracht, hebben we eerst ligbedjes uitgekozen. Voor het geval we ergens gedurende de dag eventjes willen liggen. Maar eerst was het tijd voor het ontbijt. Goed verzorgd, met koffie, thee, frisdrank, broodjes, salades, een gekookt eitje en fruit. Het voelt tijdens het eten vrij massaal, omdat je met zoveel mensen komt genieten van een dagje Klein Curaçao. Maar zo na het eten merk je gelukkig dat het zich wat meer verspreid.

Klein Curacao strandwandelingBezienswaardigheden op Klein Curaçao

Wij kozen ervoor om eerst een wandeling te maken over het eiland. Dit, zodat we niet midden op de dag hoefden te ploeteren in de hete zon. Een stukje wandelen is de moeite waard, omdat er toch wel wat mooie dingen te bezichtigen zijn. Het meest bekend van foto’s en dergelijke is uiteraard de vuurtoren. Een prachtig gebouw, die zoals ik heb begrepen in 1849 voor het eerst gebouwd werd. Blijkbaar omdat er toen behoefte was aan een vuurtoren, omdat er regelmatig schipbreuken plaatsvonden. De toren is wel nog herbouwd vele jaren later, nadat hij verwoest werd door een orkaan.

Als je een foto gemaakt hebt bij de vuurtoren, dan kan je doorwandelen naar het roestige wrak van een schip. De vrij wilde zee aan die kant van Klein Curaçao, maakt het bekijken ervan nog spectaculairder. Wij hebben even de tijd genomen en het geweld van de zee tegen het wrak bekeken vanaf een boomstam die daar een stukje vandaan ligt.

Vuurtoren Klein Curacao
Wrak schip Klein CuracaoEten, eten en schildpadden!

Na vervolgens even op het mooie strand de beachtennisrackets te hebben gebruikt en een duik te hebben genomen, was het alweer bijna tijd voor de lunch. De geur van de barbecue kwam ons al tegemoet. Qua eten en drinken kom je deze dag niks tekort bij Miss Ann, dat is duidelijk.

Na de buikjes weer rond te hebben gegeten, gingen we met onze snorkels richting het deel waar je het meest kans hebt op snorkelen met zeeschildpadden. Je kan overigens ook mee met een ‘tourtje’ vanuit Miss Ann, maar wij wilde graag zelf op pad. Keer op keer geniet ik weer als ik even in de wereld van de schildpadden mag duiken (letterlijk en figuurlijk). Wat een bijzonder mooie beesten! We kregen er niet genoeg van, waardoor we op de terugweg erachter kwamen dat het alweer tijd was terug te gaan. Dus was het tijd om spullen in te pakken en weer een plekje te vinden op de boot.

Zoals bij alle mooie dingen, vloog ook deze dag de tijd voorbij. Wij waren het over twee dingen eens: Klein Curaçao is prachtig en de dag was te kort. Ondanks dat hadden we wel een voldaan gevoel, aangezien we alles wat we wilden doen gedaan hadden. Slapen op het ligbedje niet, maar ach dat kan altijd en overal nog. Toch?

Miss Ann Boat Trips Klein CUracaoEn nog een paar tips om mee af te sluiten

• Met je Dushi VIP Card krijg je ook bij Miss Ann Boat Trips een goede korting!
  • Neem voldoende zonnebrand, met een hoge factor, mee!
  • Vergeet je reistabletjes niet ruim op tijd in te nemen.
  • Neem je spiegelreflexcamera mee, je GoPro voor onderwater of gewoon een telefoon die voldoende opgeladen is.
  • Laat eten en drinken thuis, want dat wordt heel de dag goed verzorgd. Scheelt weer kilo’s.
  • Neem vooral veel goede zin mee en leuke mensen. Dan wordt het zonder twijfel een dag om niet te vergeten!